خرید صندلی راک

مجموعه خانه زیبا با طراحی و تولید تخصصی دکوراسیون با بیش از دو دهه تجربه و امکان تولید طرح محصولات دلخواه شما در زمینه های مختلف دکوراسیونی می باشد. شما عزیزان می توانید برای خرید انواع صنلی های راک با مشاوران ما در ارتباط باشید.

 

صندلی راک

صندلی راک یا راکینگ چیر یکی از انواع صندلی هاست که از دو پایه چوبی منحنی شکل که به انتهای پایه های آن متصل شده ساخته شده است.معمولا صندلی راک از چوب ساخته می شود ولی انواع فلزی و کامپوزیتی آن نیز یافت می شود.

 

انواع صندلی راک از نظر عملکرد:

هنگامی که تصمیم گرفتید از چه صندلی استفاده کنید می توانید نوع مناسب آن را با توجه به کاربرد مد نظرتان برگزینید:

  • صندلی راک سنتی

 این صندلی، یک صندلی چوبی با پایه‌های خمیده است و با مکانیسم تکان دادن، همچون گهواره عمل می‌کند. این مدل از صندلی از متداول‌ترین سبک‌ها محسوب می‌شود. این نوع صندلی را می‌توانید برای داخل و خارج از خانه و با کوسن یا بدون کوسن تهیه کنید. نکته منفی در خصوص این محصول اشغال کردن فضای زیاد است.

  • صندلی راک گلایدر

راک گلایدر با راک سنتی متفاوت است. خریداران معمولاً این سبک را برای راحتی انتخاب می‌کنند و می‌تواند یک انتخاب محبوب در اتاق خواب باشد. اهرم‌ها و لولاها در ظاهر مشخص نیستند، آن‌ها در زیر صندلی قرار گرفته‌اند و حرکت صندلی از زیر نشیمن کنترل می‌شود.

  • صندلی راک فنری

ترکیبی از راک سنتی و راک گلایدر، منجر به طراحی راک فنری شده است. فنرهای سوار شده بر روی این صندلی به حرکت تاب گونه آن کمک و جهش بیشتری را ایجاد می‌کند. فنرها در زیر صندلی قرار داده شده‌اند تا از نظر ظاهری، جلوه بهتری داشته باشد. این سبک از صندلی برای فضای باز انتخاب مناسبی است.

  • صندلی راک چرخان

این نوع صندلی، هم حرکت راک سنتی و هم مکانیزم چرخشی را دارد. این سبک صندلی برای چرخش به سمت دیگران و شرکت در یک مکالمه، ایده‌آل است.

  • صندلی راک تکیه دار

این صندلی به کاربران اجازه می‌دهد تا صندلی را در موقعیت دلخواه خود تنظیم کنند و به راحتی بر روی آن خوابیده و استراحت کنند. برای اهداف ایمنی، این صندلی‌ها دارای یک گیره برای غیرفعال کردن صندلی هستند تا هنگام خوابیدن مشکلی رخ ندهد.

 

مزایای استفاده از صندلی راک:

  1. بهبود وضعیت بیماران ذهنی
  2. تاب خوردن مصرف داروهای شیمیایی را کاهش می دهد.

  3. صندلی راک راهکاری برای درمان کمردرد

  4. بهبود درد آرتروز گردن و کمر

  5. صندلی راک به بهبود خواب کمک می کند.

  6. کاهش وزن

 

یک صندلی راک خوب چه ویژگی هایی دارد؟

این روزها صندلی راک در مدل های متنوع تولید و عرضه می شود. طرفداران این نوع صندلی با هر سلیقه ای به سراغ آن می روند و نوع متناسب با سبک و رنگ چیدمان خانه خود را انتخاب می کنند.اما باید توجه داشت که در خرید این نوع صندلی علاوه بر رنگ و سبک آن نکات دیگری نیز وجود دارد که در ادامه آن را بررسی  می کنیم:

  • چوب مناسب را انتخاب کنید

این که صندلی شما از چه جنسی باشد؛ نکته بسیار مهمی به شمار می رود. چوب های مقاوم و نم دار بهترین چوب هایی هستند که در ساخت صندلی راک استفاده می شوند.چوب های مقاومی همچون  گردو، راش یا توسکا بهترین گزینه در انتخاب صندلی راک هستند.

  • اتصالات قسمت های مختلف را چک کنید

برخی از سازنده ها از چسب به جای بست استفاده می کنند.اگر به دنبال صندلی با کیفیت بالا و عمر طولانی هستید؛ از این نکته غافل نشوید.استفاده از بست مقاومت صندلی را افزایش می دهد.

  • راحتی صندلی را بسنجید

زمان نشستن روی صندلی به این نکته توجه داشته باشید که آرنج شما باید به راحتی روی دسته صندلی قرار بگیرد.نکته بسیار مهم بعدی باله های صندلی راک است. این باله ها باید به شکلی خم شود که صندلی به راحتی تاب بخورد.

  • از نشیمن صندلی راک غافل نشوید

به طور معمول پوشش نشیمن صندلی ها از جنس پارچه است که درون آن را با فوم پر کرده اند.

 

خرید انواع صندلی راک راحتی:

صندلی راک یا گهواره ای مدل های مختلفی دارد که در ادامه با آن ها آشنا می شویم:

1.صندلی راک کلاسیک

 این نوع صندلی معمولا هم برای بیرون و هم برای داخل خانه کاربرد دارد و می توانید از آن استفاده کنید.

2.صندلی مدرن

این نوع صندلی بر پایه سبک مینیمال ساخته شده است و ظاهری کاملا ساده دارد. صندلی راک مدرن معمولا برای داخل خانه بیشتر استفاده می شود و کاربرد بیشتری دارد.

3.صندلی راک مبلی

این نوع صندلی به خاطر اینکه امکان انتخاب پارچه، رنگ و… را به شما می دهد، به راحتی با مبلمان قابل ست کردن است و می توانید متناسب با دکوراسیون خودتان آن را انتخاب کنید.

4.صندلی راک لهستانی

 به خاطر خم هایی که روی چوب این صندلی ایجاد شده اند، تابی بسیار ملایم روی این صندلی دریافت خواهید کرد که باعث می شود آرامش بسیار زیادی برایتان فراهم شود.

5.صندلی راک باغی

از این نوع صندلی می توانید در حیاط و فضای باغ استفاده کنید.سبک طراحی صندلی راک راحتی باغی و جنس آن، باعث می شود که حس آرامش و راحتی زیادی را بتوانید روی آن تجربه کنید.

6.صندلی راک مکانیزم دار

صندلی راک مکانیزه یا مکانیزم دار، معمولا بخشی در پایین دارد که به صورت ثابت است و بخش بالایی آن تاب می خورد و حرکت می کند و یک قسمت پاف یا زیرپایی هم دارد که می توانید پاهای خودتان را روی آن قرار دهید و لذت ببرید.

 

جمع بندی:

صندلی های راک یکی از بهترین و راحت ترین صندلی ها هستند.دلیل اینکه هنگام نشستن روی این صندلی ها احساس آرامش می‌کنید این است که پشتی این صندلی ها حالت مناسبی برای لگن دارند،به همین دلیل باعث می‌شود که لگن و کمر شما در هنگام استراحت صدمه نبیند.مجموعه خانه زیبا با طراحی و  تولید تخصصی دکوراسیون ، با بیش از دو دهه تجربه و امکان تولید طرح محصولات دلخواه شما در زمینه پارتیشن بندی ، کلوزت روم ، آینه دکوراتیو ،تی وی وال، صندلی راک و پارامتریک ، سرویس خواب کودک و اکسسوری ، مبل و صندلی خاص و میز کنسول را خدمت شما عزیزان عرضه می دارد.